PLUS geeft meer. PLUS geeft antwoord.

Bron: PLUS

Eerder blogde ik over de overstap van supermarktketen PLUS van scharrel- naar vrije uitloop eieren. Ik vroeg mij af of de vrije uitloopkip gelukkiger is dan een scharrelkip. Op die vraag kreeg ik toen al een duidelijk antwoord: ‘Ja de kip zit anders in een stal en kan nu buiten lopen.’ Evenals op de vraag of de vrije uitloopkippen gevaarlijk waren voor de volksgezondheid: ‘Nee dat denk ik niet, anders deden wij dit niet.’ Vandaag ontving ik echter een iets specifiekere uitleg in mijn postvak. Het postvak van mij e-mailadres. Vraag mij nu dus af waarom ik mijn adresgegevens en telefoonnummer heb moeten achterlaten. Enfin het antwoord luidt:

‘Geachte mevrouw Zandbergen,

Hartelijk dank voor uw melding via onze consumentenservice.

U gaf aan dat u graag wilt weten of de vrije uitloopkippen gelukkiger zijn als de kippen buiten lopen en of de kans op ziektes groter is. Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u mededelen dat wij de kippen niet kunnen meten of ze gelukkiger zijn. Echter, vrije uitloopkippen hebben de mogelijkheid om naar buiten te gaan. Gemiddeld hebben 2.500 kippen de beschikking over een 10.000 m2 vrije uitloop in de vorm van weide en beplanting. Dit laatste is belangrijk omdat kippen van nature bosbewoners zijn en graag beschutting zoeken onder struiken en bomen. De vrije uitloopkippen hebben naast een vrije uitloop ook minimaal 8 uur per dag toegang tot een overdekte uitloop en ze krijgen dagelijks extra graan en strobalen om zich mee te vermaken.

Vrije uitloopkippen zijn mogelijk vatbaarder voor dierziektes zoals vogelgriep. De Nederlandse overheid heeft aangetoond in voorkomende gevallen maatregelen, zoals ophokplicht, te treffen waardoor dergelijke ziektes steeds sneller onder controle gehouden kunnen worden en de bedreiging minimaal is. De prijs van de PLUS vrije uitloopeieren blijft ongewijzigd. Als u meer informatie wilt lezen over vrije uitloopeieren bij PLUS, dan kunt u ook op onze website kijken: PLUS

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
[…] namens de PLUS Consumentenservice.’

Iemand nog vragen?

1 reactie

Geef een reactie

